My Blog Ticker

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 2, 2011

..AFFSuzuki..

Hmm /hmm xsempat nak menulih ritu.. Tajuk ni dah bkurun pun aku post. Cuma rini baru bepeluang nak menulih.. Hmm OK! Tanggal 26 Disember 2010 ritu, ada satu sejarah besar yang tak dapat aku lupakan. Baik pada diri aku, juga pada Malaysia. Sangat bersejarah. Sebabnya.. Malaysia dah berjaya mematahkan semangat pasukan Indonesia untuk bertemu pada final kedua Piala AFF Suzuki, yang konon-kononya Malaysia tak layak bertanding dengan mereka laaa~ Benarkah?? Persoalan itu sudah pun terjawab. Malaysia telah pun berjaya membawa pulang Piala AFF Suzuki yang sekian lama ditunggu2 tu. Sebagai pengajarannya, janganlah kita memandang rendah walau siapapun lawan kita.. :)

Selain itu, apa yang speselnya 26hb Dis yang aku nak cerita sangat ni adalah kerana, tulah kali pertama aku menjejakkan kaki kat Stadium Nasional Bukit Jalil yang konpem bersejarah tu. He He. Bangge, bangge! Kite kene bangge..<--sebut mcm gaya Zizan cakap ye.

Lagi satu! Hari itu jugaklah sebenarnya kali pertama aku menonton perlawanan bola sepak, di stadium. Banyaaaak sangat perkara baru dialami. Bertolak2 ngn orang lah, meragaih2 kursi stadium lah, berpeluh2 lah, berkejar-kejaran laahh... turun nek tangga laahhh. tengok gelagat penyokong2 laaahh... Tapi yang paling best tu ialah bersorak2 dan menjerit2 sambil melompat seolah2 suara anda tidak didengari oleh sesiapa pun. Sebab takkan ada orang heran pon ang jerit teqa mana. Memang orang len pon menjerit habeh2san. Nak pulak gol sampai 3 bijik masa 2nd half tuuu.. Memangla menjerit tak hengatttt~. heh. First tyme kotttt..... huhuhu. (kesian betol kan pompuan nih...he) Takpa la. Itu kan sejarah hidup aku. Suka hati akulah kan nak suka ka... tak suka ka... kan kan?? Sukeee sangatt.....

Huh. tujelah perkara2 yang aku nak wat tugu peringatan kat cni.. ;) /bye



~
Gambar untuk tatapan. Sumber dari BERNAMA~

2 comments:

kupu2beracun said...

finally asyikhin. kamu disana. sentiasa dalam ingatan. besss gila kot. MALAYSIA!

AsYikHiNz said...

yupp! tQ again. :)